söndag 15 september 2019

#29faces - Nr 13,14 och 15

Jag fortsätter med utmaningen #29faces, där man ritar ett ansikte per dag under september månad. Det finns en grupp på Facebook som heter just #29faces. Man behöver inte vara duktig på det här med ansikte, egentligen är det viktigaste att vilja lära sig rita ansikte för sen är det träning, träning och åter träning som behövs.

Nr 13/29

Jag har varit fullt upptagen med artjournal och massor med färg, tänkte därför att jag till mina ansikten bara skulle använda grafitpenna/blyertspenna och en s.k. stub till skuggorna.

 Nr 14/29

Nr 15/29

En extra utmaning är att rita ansikte med "fel" hand. Jag använde en s.k Elegant Writer och när jag var klar tog jag en vattenpensel och bara rörde lätt vid linjerna och då händer det magiska.

Det var mina ansikten för denna gången - återkommer snart med tre nya och då blir det färg!

/ Marie




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar