onsdag 18 september 2019

#29faces - No 16,17 & 18

#29faces utmaningen att rita ansikte under hela september pågår och jag fortsätter med mina ansikten. Nu satsar vi på färg - min plan är att använda akrylfärger.

Nr 16/29

Min "Dream girl" startade som en akvarell men fortsatta snabbt som en "mixed-media-girl". 



Nr 17/29

Då var det dags för akrylfärg och diverse pennor.


Nr 18/29

En forntida egyptisk Steampunk flicka. Här har jag använt lite av varje: färgpennor, akrylfärg, embossad cardstock, vax, kugghjul och tre lager papper. Lite bling som pricken över i, för alla behöver vi lite bling då och då, eller hur?

Om ni gillar utmaningar i steampunk, mixed media eller industriell stil så finns en trevlig grupp på Facebook som heter SASPS Open Studio, tillhörande blogg med utmaningar som heter SanDee & amelie's Steampunk Challenge. - där tror jag nog min steampunk Queen passar bra!


Nu är det inte så många ansikten kvar i september månads utmaning #29faces, bara 11 stycken!
Ni hittar gruppen på Facebook och info på blogg #29faces

/

Marie

3 kommentarer:

  1. Many thanks for sharing with us SanDee's and Amelies Steampunk Challenge!

    SvaraRadera
  2. Love this totally different take on steampunk - and the steampunk lady looks so lost in thoughts - especially love that! Thank you once more for playing along with us at SanDee&amelie's Steampunk Challenges!

    Claudia x

    SvaraRadera