onsdag 2 oktober 2024

An abstract Art Journal & stencils from Bea Grob - Create Freedom

Jag har skapat en abstrakt artjournal sida i en altrad receptbok. Jag använder akryl i blått, grönt och turkos med en inslag av orange. Jag gillar verkligen att använda stenciler på mina artjournal sidor och i den här använder jag tre A5-stenciler från Bea Grob. 

Today I'm creating an abstract art journal page in an altered recipe book. I use acrylics in blue, green and turquoise with a hint of orange. I really like to use stencils in my art journal pages and in this one I'm using three A5 stencils from Bea Grob. 

Create Freedom!


Men allt går inte som planerat. Jag stannade inte upp och tittade på mitt projekt, jag jobbade bara på och när jag äntligen tittade, så gillade jag inte vad jag såg. Hur fixar man det?
Jag älskar akryl för att de är så förlåtande, det är bara att måla över och fixa det. Till slut gillade jag min sida. 

But everything doesn't go as plan. I didn't stop and looked at my project, I just worked on and when I finally looked at it, I didn't like what I saw. How to fix it? I love acrylics because they are so forgiving, just paint over and fix it. In the end I liked my page. 

Välkommen till YouTube för att se hur jag använde stencilerna och hur jag fixade det jag inte gillade.
Welcome to YouTube to see how I used the stencils and how I fixed what I didn't like.





Material:

·         A5 Dots and Dashes stencil  

·         A5 Foliage stencil  

·         A5 Mark Making  

·         Vintage Love red/orange Collage papers (16 pages A4)  

·         AmsterdamWhite Gesso 

·         Amsterdam Acrylics Prussian Blue 566

·         AmsterdamAcrylics Turquoise Blue 522 

·         Amsterdam Acrylics Turquoise Green 661

·         Amsterdam Acrylics Greenish Blue 557

·         Amsterdam Acrylics Azo Orange 276

·         Amsterdam Acrylics Titanium White 105  

·         Catalyst wedge

·         ArtistLine– Rubber spatula 

·         Posca Pen PC-5M Bullet shaped Orange

·         Molotow Pen Extra Fine 1 mm White

·         Pentel Arts Hybrid Technica pen 0.8

·         Sakura Gelly Roll 10 White


Önskar er alla massor av kreativitet!
Wish you all a lot of creativity!

/ Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar