lördag 26 juni 2021

Create Art from the Heart! - Mission Inspiration

Ännu en utmaning i gruppen Mission Inspiration på Facebook. Denna gången var temat "Heart". Hjärtan är alltid trevligt och inspirerande att arbeta med, man kan tolka ett hjärta på så många olika sätt.

Another challenge in the group Mission Inspiration on Facebook. This time the theme was "Heart". Hearts are always nice and inspiring to work with, you can interpret a heart in so many different ways.

Jag valde denna gången att använda akvarellfärg till bakgrunden och använde tekniken vått-i-vått. Jag valde att göra rutor i olika gröna nyanser som fick flyta in i varandra.
Jag skapade en av mina focal points med en stämpel från AALL & Create #43. Till min andra focal point använde jag en stencil från 13@rts och gjorde några hjärtan på en guldtråd.

This time I chose to use watercolor for the background and used the wet-on-wet technique. I chose to make squares in different shades of green and let them flow into each other. I created one of my focal points with a stamp from AALL & Create #43. For my second focal point, I used a stencil from 13 @rts and made some hearts on a gold thread.

Mission Accomplished!

Marie

Material:
AALL & Create Stamp #43
Prima Watercolor Terrain eller Confections som också innehåller många gröna nyanser

Raphael Campus watercolor brush
- No 16 (from Set L)

Akvarellpapper 300 gr. Jag använder Jumbo Figura Watercolor papper
300g
Pentel Arts Hybrid Technica 0,5   eller ett set med 5 pennor från 0,3 - 0,8
DecoColor Liquid Gold pen eller annan guldpenna


#mixedcreativitybymarie #missioninspiration #artjournal 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar