måndag 27 april 2020

Believe in Daydreams! - Art Journal med Skaparlustens kreativa vänner

Skaparlusten har flyttat sina Art journalträffar från butiken i Sjöbo, Skåne till gruppen Skaparlustens kreativa vänner på Facebook. Onsdagen 22 april var det dags igen. Temat för vår första sida var "Hämta inspiration från din omgivning"

Believe in Daydreams!


En närbild på Tim Holtz fina Wildflower Steams 1


Hur gjorde jag min sida? Välkomna till YouTube:


Hur såg min inspiration ut? Jag fastnade för färgkombinationen så lyktan blev till blommor istället, fast lite "rostiga"


Material jag använde:

XL Canson Mixed Media journal 7x10
Akrylfärg i grönt, grått och Burnt Sienna
Stencil med bokstäver ex Dyan Reaveley Old School alpha eller någon annan med bokstäver. Jag använde en äldre från 7Dots.
Tim Holtz Thinlits Die - Wildflower Steams #1
Embossing Dabber från Ranger
Distress embossing powder Tea Dye från Ranger
Något annat embossingpulver i neutral färg men som ger glans ex Reprints - Vintage
Ordstickers från 13@rts - His and hers
Ordstickers från Tim Holtz - QUOTATUIONS Metallic Stickers
Cheese cloth
Stickles från Ranger - Gold
Sakura - Vit Gelpenna 

Hoppas alla mår bra!

/ Marie

#stayhomeandcreateart #keepcalmandcreateart #coronatider


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar