onsdag 1 januari 2020

ATC tema "Mina kreativa mål för år 2020" - Januari 2020

Har ni kreativa mål? De senaste åren har jag faktiskt tänkt över vad jag vill lära mig under året som ligger framför mig. Ett bra sätt att inte glömma är att skriva ner målen, t ex på ett ATC.

Så här blev min tolkning av temat "Mina kreativa mål för år 2020 " i Skaparlustens ATC-utmaning för januari  månad blev så här:


Några av, eller rättare sagt de flesta av mina mål hade jag redan för 2019. Kände att jag behövde utveckla och träna lite mer.
Kalligrafi - det ska jag ta mig an under januari månad med en online kurs.
Gelliplate - har jag faktiskt tagit fram och har lite idéer.
Ansikte - brukar jag göra då och då men nu är planen att göra ett ansikte/månad i valfri stil.
Akvarell - fortsätta utveckla och träna.
Abstrakt målning - det är ett nytt mål, så får vi se hur det går.
Layouter - ett mål som jag faktiskt kommit på efter jag gjorde mitt ATC.

Vad använde jag för något?
Bland min samling av pappersrester hittade jag ett vackert papper från Prima. Jag stansade ut små cirklar i guld, vitt och i svart cardstock. Jag stansade med hjälp av Tim Holtz bokstavs Thin Litz ut mina siffror, också i guld. Limmade cirklarna så att de vita blev s.k highlights och de svarta blev skugga under mina guldfärgade cirklar. Skrev sedan min mål på små lappar och limmade ner.

**********

Intresserade av att vara med i Skaparlustens ATC-utmaningar? Utmanar er själv med att skapa efter nytt tema varje månad - ett roligt sätt att hitta nya idéer.

Skaparlustens blogg kan ni läsa mer om hur utmaningarna går till och vad ATC är för något.

Önskar er alla en kreativ månad!

/ Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar