fredag 4 oktober 2019

Color Song av Maggie Rogers - Art journal

Att inspireras av sångtexter är roligt, tycker jag. Man tränar upp hjärnan att tänka i bilder även när det t ex gäller känslor. I Mini Mission Inspiration för september skulle vi få inspiration från Color Song av Maggie Rogers.

Min tolkning blev abstrakt, för tydligen ville min kreativa del av hjärnan det så jag bara fick hänga med....


När det gäller just Mini Missions så är det inga steg att följa utan att bara bli inspirerad av sångtexten.

Hur gjorde jag? Välkomna in till YouTube för nu blir det film:




Texten till sången lyder:

Now that the light is fading
Silver and purple at twilight
Scenes of the day remain with us
Bright as the fire is burning bright

Blue as the sky above the lake
And blue the water flowing
White birch drooping on the shore
Her leaves of emerald glowing

The night is robed in spangled black
And soon we shall be sleeping
Beyond the moon that rides on high
The radiant dawn is creeping, creeping

Down through the leaves, the sunlight
Came in shafts of gold
Now by the dying embers
We watch the day grow old

Om ni vill lyssna så är här en länk till YouTube, Color Song by Maggie Rogers

Gruppen Mission Inspiration finns på Facebook.

Önskar er alla massor av kreativitet!

/ Marie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar