söndag 1 september 2019

#29faces - en utmaning

#29faces - en utmaning på nätet. I februari och i september är det dags för oss som ritar ansikte, både för de som är duktiga men även för oss som gärna vill och jobbar på det. För det är just träning som behövs.

Jag har varit med i utmaningen sedan 2017, vissa framsteg kan anas men jag behöver träna mycket mer och framför allt rita ansikte lite oftare.

Ansikte nr 1/29


Jag ritade ansiktet med en vanlig stiftpenna 0,5 och använde sedan färgpennor (som blyertspennor alltså) till att ge henne lite färg. Jag tänkte också att alla mina ansikte på något sätt kommer att ha en blomma någonstans.

Facebook finns en grupp som heter just #29faces och där kommer det att läggas upp många fina ansikte. Publicerar man ansikte någon annanstans på nätet så skriver man haschtaggen #29faces. Jag har mina tidigare ansiktet bl a på Pinterest: mariescrapbooking a.k.a mixedcreativitybymarie/#29faces

Jag fortsätta samla mina ansikten här på bloggen, på Pinterest och några på mixedcreativitybymarie på Instagram.

Önskar er alla en härligt kreativ september!

/ Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar