måndag 19 augusti 2019

Kort till en liten flicka - Anna 2 år!

Retro? Vintage?  Jag har i alla fall gjort ett kort till en flicka och använde papper från Reprint som har en 1950-tals känsla, kollektionen heter Childrens Collection och mitt papper heter Children.
Jag har också helt nyligen lärt mig ett uttryck "Fresh & Clean" till skillnad från "Clean & Simple" inom kortmakeri och tyckte det lät intressant.

Så här blev mitt kort i alla fall:



Jag snubblade över en utmaningsblogg - Freshly made Sketches - där det gäller att skapa "Fresh & Clean" kort efter en skiss och deras förklaring för uttrycket, på engelska, är:
We are looking for clean-lined creations but unlike Clean and Simple challenges, we encourage lots of detail and embellishments as long as they maintain a "clean" look to your card.
We like to avoid distressing, torn edges but rather we try to create with lots of "white space" and clean edges.

Det är en stil som tilltalar mig, jag gillar att göra lite "strikta" kort även om där kan vara både blommor och spets eller kugghjul och kedjor på dem.

Skissen som jag följde heter  FMS200 och bloggen heter alltså Freshly Made Sketches


Önskar er alla massor av kreativitet!

/ Marie

2 kommentarer:

  1. Gorgeous card! That paper is just delightful! Thanks so much for joining us at Freshly Made Sketches.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Karren! And thank you for the challenge.

      Radera