söndag 31 mars 2019

ATC-utmaning i tema "Mixed Media" - Mars 2019

Bara för att temat i Skaparlustens återkommande ATC-utmaning är Mixed Media behöver man inte ha en massa klet och kladd för att göra ett ATC i temat. Mixed Media är så mycket mer än bara svart gesso. Som ordet antyder är det en mix av material t ex tyg, papper, metall m.m. Skapar på sitt eget sätt samtidigt som man utmanar sig själ en aning. 

Min tolkning av temat "Mixed Media" för Skaparlustens ATC-utmaning perioden 15 mars - 15 april 2019 blev så här:


Hur gjorde jag?
Jag startade med att plocka fram lite bruna, mörkare papper och några vinrödaktiga. I botten ett brunt mönsterpapper som fick ett lager clear gesso på sig för jag hade inte bestämt vad jag ville göra. Jag klippte chipboard i små rektanglar och kvadrater som jag sedan klädde med mönsterpapper. Limmade ner detta på min bakgrund. Ännu ett lager clear gesso. Lite utspädd svart gesso på kanterna. Jag kände att jag inte behöver göra så mycket mer - det var snyggt så här.  Microbeads. Hjärta av lera + guld färg. Metallvingar från Finnabair. Cheescloth som jag färgade gråsvart.


Intresserade av att vara med i Skaparlustens ATC-utmaningar? Utmanar er själv med att skapa efter nytt tema varje månad - ett roligt sätt att hitta nya idéer.

På Skaparlustens blogg kan ni läsa mer om hur utmaningarna går till och vad ATC är för något.

ATC-utmaning i tema "Mixed Media" - perioden 15 mars - 15 april 2019.

Önskar er alla massor av kreativitet!

/ Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar