söndag 10 februari 2019

Heart - Art Journal Februari 2019

Hjärta var temat för vår art journal sida under träffen i februari. Vi skulle också arbeta med Distresser eller Distress Oxider istället för färg eller spray.


Jag försökte hålla mig till färgerna i månadens Mood Board och tyckte jag lyckades rätt bra. Lite eget stämplat silkespapper i bakgrunden.

Välkomna in till YouTube så visar jag hur jag skapade min sida:




Önskar er alla massor av kreativitet!

/ Marie

Material:
Paint On A4 mixed media papper
Silkespapper, hemmastämplat
Distress Ink Pads: Festive Berries, Broken China, Peacock feathers och Faded Jeans
Tim Holtz Thinlits Alphanumeric som jag har sedan tidigare, en annan variant är Tim Holtz Thinlits ABC
Stencil Tim Holtz set 24
Maskeringstape
Vit akryl ink splash från 13@rts


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar