söndag 12 januari 2014

Ett lila album - klädd i korsett och örhänge

På hur många sätt kan man vika ett cardstock? Den frågan ställde jag mig och resultatet blev ... ett album.

Jag har använt 6 cardstock och har gjort ett album där den ena sidan inte är den andra lik. Jag valde att använda mönsterpapper från Eklectique. Fina vintagepapper som påminner mycket om 7Gypsie eller varför inte Melissa Frances Attic Treasures kollektionen.


Jag testade även en annan snygg rygg på albumet, en rolig detalj. Hittade ett gammalt örhänge som var som gjort för att hänga på albumet.



Jag blev jättenöjd med mitt album. Det är roligt när det blir som man tänkt sig. För det är inte alla gånger det blir så. Jag har gjort ett annat album där jag inte alls är nöjd med utsidan på albumet utan jag ska riva bort och börja om, suck, men det känns inte bra om jag inte är nöjd själv.

Vill ni se hur det ser ut inuti? Jag hjälper er bläddra:




Ha en bra dag!

Material:
Svart cardstock
Kraftig chipboard
Mönsterpapper Eklectique
Band, spets, öljetter, örhänge, knapp och egna blommor.
Magneter från YouDo
Vintage bilder
Crop-a-dile för öljetterna (Ett mycket bra verktyg om man har problem med händerna)
Spellbinders Shapeabilities- Gold Elements One (hörnen på albumet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar