torsdag 5 september 2013

Tävling under september 2013 hos Hobbyworld

Nu har jag samlat mod och tänkte faktiskt vara med i en tävling som Hobbyworld anordnar under september månad 2013 med finfina priser. Det är tre deltävlingar där varje tävling vara i en vecka, presentation av veckans utmaning på söndag och deadline lördagen efter. Man behöver inte vara med i alla tre om man inte vill.

I den första tävlingen ska man göra en layout med hösttema. Jag är väldigt förtjust i hösten, en underbar årstid om vädret bara får vara fint. Hög luft, härliga färger, lite mindre stressigt. En bra bok, en kopp choklad, en skön fåtölj efter en promenad kan verkligen höja livskvaliteten.

Vad gjorde jag då?
Jag har ett jättefint kort på en flugsvamp, ni vet ett sånt där foto som man bara tar och så är det ett utav de bästa man någonsin tagit. Svamp och höst tyckte jag blev en bra kombination. Jag har också en blad/löv punch som gör fina embossade löv. Ett vitt cardstock som bas, lite spray ( ska jag vara ärlig så mer än lite), stencil, modeling paste, gesso, gelatos, akrylfärg och Bo Bunnys underbara höstpapper från i fjol "Apple Cider". Ja visst, höll på att glömma, en liten bit band/snöre.
Det är inte så ofta jag gör LO, jag hade verkligen roligt så det kanske blir fler. Sen var det ju det här med titel - måste man ha titel?? Nej, det tycker inte jag - min flugsvamp klarar sig bra utan några ord och ... en bild säger ju mer än tusen ord.



Jag brukar ju lägga upp en video på Youtube på mina projekt, alltid bra att ha de sparade på ett och samma ställe och inte bara i datorn. Så.. jag har filmat även denna layout så har ni lust att titta in i filmens värld så är ni välkomna!



Så då är det bara till att hålla tummarna. Väntar med spänning på vad nästa veckans tävling går ut på.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar