torsdag 12 september 2013

Hobbyworld: Deltävling 2 "Tre höstiga saker"



Jag fortsätter mina äventyr med Hobbyworlds tävling under september 2013.  Deltävling nr 2: "Skapa ett höstigt kit som innehåller minst 3 olika delar". Vad är ett "höstigt kit",  är det hösttema eller höstfärger eller....det var frågan jag ställde mig.

När jag ska göra någonting som jag ska ha framme och som ska se snyggt ut har jag en tendens att välja Bo Bunnys Weekend Market - jag tror nog att det är de papper jag är allra mest förtjust i, jag tröttnar aldrig på dem. De kan väl räknas som "höstiga"?


Har ni en "att-göra-lista"?  Det har jag, en lång sådan!!! På den listan stod bl.a tre saker:

1: En låda. Jag är med i några grupper på Facebook där vi byter ATC-kort, det börjar bli lite många ATC-kort och jag behöver en ny förvaring.
2:  Anteckningsbok/album. Olika grupper, olika tema, olika antal ATC-kort, stort behov av en anteckningsbok med förvaring.
3: En kalender. Tiden går fort, en liten kalender att märka ut viktiga datum behövs.

Jag har tidigare gjort en bordskalender i Bo Bunnys fina papper. Det var tänkt att jag skulle ha den på mitt skrivbord hemma men... den pryder nu mitt skrivbord på jobb istället. Jag tyckte om hur den blev och klurade ut en lite mindre variant men med annat upplägg.
Det som tog längs tid att göra var lådan. Jag har inte gjort så många lådor, än.
Kombinerat anteckningsbok med förvaring, här fick jag ta hjälp av We are Memorykeepers nya fina Envelope punch.

We R Memory Keepers Envelope Punch Board - 71277 

Så här blev mina tre saker:


Jag har min vana trogen spelat in en video som ni kan titta på här: 
 

Om ni vill se hur min första kalender blev så kan ni titta här: 

 

Ha en bra dag!

Material: 
Chipboard
Cardstock
Mönsterpapper Bo Bunny Weekend Market
Egna "home-made" blommor
Metalldekorationer
Anteckningsblock
Sizzix / Tim Holtz Tiny tabs and tags
Envelope Punch Board från We are Memorykeepers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar