måndag 16 september 2013

Ett höstkort med hjälp av Spellbinders die

Då var det dags för tredje deltävlingen i Hobbyworlds september tävling 2013. Denna vecka skulle det skapas ett kort, i klassiska höstfärger och med hjälp av die från Spellbinders... men... kortet fick inte vara kvadratiskt eller rektangulärt, det gällde att tänka "out of the box".

Spellbinders har många fina dies men en utav mina favoriter är Floral Ovals. Jag valde ett grönt cardstock som bakgrund, papper från Bo Bunny och lite utstansade löv. Kortet är gjort så att det går att öppna och skriva hälsning på insidan. Jag har lyckats införskaffa en Envelope Punch board från We are Memorykeepers och gjorde ett kuvert i lämplig storlek och färg till kortet.


Detta var ju så roligt så det blev ett kort till av bara farten. Denna gången ett mer lekfullt sådant.  Höst, runt eller ovalt... tankarna gick och det blev till slut en pumpa. Gjort med hjälp av tre utstansade ovaler från Spellbinders Classic Ovals Large. Det i mitten går att öppna och hålls stäng med hjälp av en magnet som göms bakom de utstande löven och baksidan av kortet. Även här gjorde jag ett kuvert i lämplig storlek och färg.



Då ska jag bara välja vilket av korten jag ska skicka in som mitt bidrag till deltävling 3. Ska jag gå på det mer klassiska eller ska jag välja lite lekfullt? Det är frågan....

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar